U.S. Designates Four Chinese Media Outlets as Foreign Missions

Share

They join five other Chinese outlets - Xinhua News Agency, China Global Television Network, China Radio International, China Daily Distribution Corporation, and Hai Tian Development USA - which were designated as foreign missions on February 18. Instead, the label serves to recognize their status as political tools and to require those organizations to "adhere to certain administrative requirements that also apply to foreign embassies and consulates in the United States". "China-US relation is so tense that market-oriented media like the Global Times has been affected".

Since taking power in 2012, Chinese leader Xi Jinping has pressed his country's news organizations to be loyal to the party, and the already-limited space for muckraking and independent reporting has shrunk further inside the country.

The designation, which raises restrictions on the outlets' USA operations, applies to: China Central Television, China's state broadcaster; China News Service, one of the regime's largest news outlets, which is run by the CCP's United Front Work Department; the People's Daily, the official mouthpiece of the CCP; and the Global Times, an affiliate of People's Daily. That precedent reflects the bitter state of relations between the United States and China, which are at odds over Beijing's response to the coronavirus outbreak, trade, human rights and other issues. His press secretary, Kayleigh McEnany, said he was seeking to put the onus for the virus' outbreak on the Chinese government.

Maamau switched Kiribati's allegiance from Taiwan to China in September previous year, just a few days after another Pacific nation, the Solomon Islands, did the same. "It's a fair thing to point out as China tries to ridiculously rewrite history", she said.

"These aren't journalists. These are members of the propaganda apparatus in the PRC", Stilwell said in a conference call with reporters.

Shake Shack responds to NYPD's 'no criminality' determination in milkshake scare
They were all transported to a local hospital for treatment and were fortunately not "seriously harmed", police said . "We are working with the police in their investigation right now", Shake Shack tweeted .

Working conditions for worldwide journalists in China have "markedly deteriorated", according to the Foreign Correspondents' Club of China.

China strongly urges the United States to discard Cold War mentality and ideological prejudice, said Zhao, adding that otherwise, China will have to take necessary and legitimate countermeasures.

The United States designated five Chinese state-run news organizations in mid-February to promote reciprocity with China as it accuses the Asian nation of restraining freedom of the press within its borders.

It was not yet clear how many journalists work in the US for the organizations designated Monday. The propaganda mill paid more than $11 million of that to The Washington Post and Wall Street Journal to publish inserts created to look like actual news articles.

Share